VÄRSKE FAKT:
Emaili turundus on taskukohaseim viis uue kliendi leidmiseks.
Email ning SEO?
Kuigi emailid ei saa otseselt parandada SEO tulemusi ja otsingusüsteemi järjestust muuta, saavad targad turundajad kasutada emailikampaaniad, et edendada oma otsingumootorite optimiseerimist. Suhe emaili ja otsingumootorite optimiseerimise vahel ei ole ilmselge. Muidugi ei loe ega hinda Google kõiki üksikuid emaile ja suur nimekiri partneritest Mail Chimpi kontol ei pane sind olulisemate märksõnade osas sugugi kõrgemale kohale.
MIKS Emailindus?
Siiski on email kasulik töövahend publiku kaasamiseks ja liikluse “elavdamiseks” viisil, mida ükski muu turunduskanal ei võimalda. Emaili kasutamine otsingumootorite optimiseerimise täiustamiseks võib olla õige tegutsemise korral erakordselt efektiivne; täna uurime kolme alakasutatud viisi, muutmaks mailiturunduse otsingumootorite optimiseerimise (SEO) kiirendajaks.
Toeta kaasatust emailiga
Ei ole võimalik välja saata 30 emaili teemal “turundusagentuuride teenused Eestis” ja loota saada märksõnaga kõrgemale kohale. Siiski, käitades kampaaniat kasulike turundusressurssidega, võib ligi tõmmata mitmesuguste turundusega seotud märksõnade otsijaid. Email ei pruugi parandada su kohta iseenesest, ent email, mis elavdab kommentaare ja jagamist, võib aidata “liigutada nõela” faktoritel, mida Google ise näha tahab.
Näiteks on võimalik, et te olete hiljuti kirjutanud suurepärase artikli praegu juhtivast Feacebooki põlvkonnast (selle asemel võib olla misiganes turundustermin). Kuigi blogi võib saada iseeneslikku liiklust, võib email kontaktide nimekirjale selle kohta, kuidas nad strateegiaid äris kasutada saavad, tõsta artikli vaatamiste (ja seeläbi jagamiste, säutsude ja kommentaaride) arvu. Seda on võimalik veelgi edasi arendada, tehes emailis otsese “kaasatuse” üleskutse: *Saate paluda lugejatel jätta blogisse kommentaari selle kohta, kuidas nad su mõtteid äris kasutada võiksid
*Saate kirjutada mittetulundusprojektist, millega teie firma seotud on, ja julgustada inimesi postitust jagama, et levitada head eesmärki
*Saate inimesi otseselt oma sotsiaalkanalitesse (nagu Twitter, Facebook ja YouTube) suunata, et julgustada neid nendes kanalites, mitte ainult blogis, kommenteerima.
Võimaluse korral tuleks kasutada uuringuid või oma varasemat tegevust, et mailinimekirja segmenteerida ja leida inimesed, kes on kommenteerimisel ja jagamisel aktiivsed.
Suuna RSSile ja tavalisele sisutarbimisele
Kuigi kommentaaride ja kaasatuse elavdamine võib kindlasti otsingumootori optimiseerimisel kasulik olla, on oluline leida ka teisi viise, kuidas tellijad sisu osas “õnge otsa” saada. Te ei taha tugineda ainult mailinimekirjale, et oma igakuist lehevaatamiste hulka tõsta. Ideaalne variant on emaili kasutamine mitte ainult müügi suurendamiseks, vaid ka pikaajalises plaanis julgustada üha rohkemaid tellijaid olema ühenduses teie sisuga teistel viisidel, mis vähendavad nende vajadust emaili teel edastatavate meeldetuletuste järgi.
Mõned näited:
*Saate linkida emailis blogipostitustele, aga selgelt väljendada, et inimesed, kes teie sisu armastavad, peaksid ühenduma RSSi teel
*Saate oma lehel anda inimestele võimaluse liituda eraldi meililiestiga, mille eesmärk on anda nädalasi või päevaseid ülevaateid kindlast blogi osast. Suurepärase näitena:võib välja tuua HubSpoti
*Saate oma tellijatele öelda, et kui neile meeldivad teie videod, võiksid nad subscribe’da YouTube’is või kui neile meeldivad teie pildid, peaksid nad olema ühenduses teie Instagramiga. Selliste “sisuõngede” omamine tähendab, et teie tavaline emailikasutus hoiab inimesed ikka ja jälle seotud uue, vahelduva sisuga, ajate te siis oma tellijad otse selle sisu juurde või mitte.
Mis te arvate, kuidas paraneksid teie otsingumootorikohad, kui pooled emailitellijatest jälgiksid teid ka Twitteris ja Facebookis? Kui palju rohkem vaatamisi ja blogikommentaare saaksite, kui kümme korda rohkem inimesi telliksid teie viimaseid ja suurepärasemaid blogipostitusi RSSi või emaili kaudu? See strateegia võib otsingumootorite optimeerimist oluliselt kiirendada.
Uudiskirjade sisu saab salvestada
Viimaseks, emailide kirjutamine võtab aega. Kui teete seda hästi, jagate oma lugejateka kasulikku ja olulist. On veidi kurb, et see imeline uudiskirjasisu ei “kajastu” Googleis ega ei jäta mingit jälge otsingumootorites. Või ehk siiski? Suurepärast uudiskirjasisu saab ja peaks kasutama ja ümber suunama blogipostituseks ja selle jaks on mõned lihtsad viisid: *Kui teie uudiskirjad on pikad, saate teha neist eraldi blogipostitused, võttes sama sisu, sisestades temaatilised lingid ja avaldades selle enda blogis… võimaldades sama sõnumi jagamist Facebookis ja teistes sotsiaalmeediakanalites.
*Kui teie uudiskirjad on lühikesed, saate saata mitu seotud uudiskirja ja seejärel “pakendada” sisu kokku, neid siluda ja teha kolmest või neljast emailist ühise blogipostituse. See on topeltvõit, kuna võimaldab inimestel, kes ei ole tellijad, teie mõtteid jälgida ja sõnumeid lugeda ja ka seetõttu, et annab teile palju rohkem kvaliteetset sisu, millega taset tõsta, selle asemel et seda lihtsalt postkastidesse jätta. Oleme seda teinud oma turundusuudistega seotud blogipostitustes ja see on kindlasti parem ja mugavam kui loo teist korda kirjutamise raske töö.
Kes ütles, et ekirju ei saa kasutada SEO tulemuste parandamiseks? Need kolm ülalpool kirjeldatud viisi võivad anda su maililistile mõju muuta su positsiooni otsingusüsteemi järjestuses. Järgmiseks targaks sammuks oleks määrata kindlaks tegurid mis on olulised sinu firma jaoks otsingumootorite optimeerimisel ja määrata kindlaks, kuidas sa saad kasutada ekirju iganädalaselt või igakuiselt toetamaks ja muutmaks oma SEO tulemusi, kasutades ülalpool kirjeldatud strateegiaid.