Efektiivne emaili turundus 10 lihtsa sammuga

Kas sa lood tugevat ja pidevalt kasvavat andmebaasi oma kontaktidest? Aga kuidas oleks hoida sidet nende kontaktidega, mis su juba praeguseks ajaks olemas on? Kui sa ei ole päris kindel, millises punktis su äri nendes küsimustes parasjagu asub, siis võid oma meiliturunduses vajada mõningast abi.

Selles postituses kavatseme me kokku panna efektiivse meiliturunduse kampaania näite selleks, et kasvatada sinu kontaktide andmebaasi ning hoolitseda ka sinu olemasolevaid kontaktide eest. Ja seda kõige loomulikult sinu tulu suurendamise eesmärgil

Meiliturundus

Mis on meiliturundus?

maling6

Nagu tavaliselt, meeldib meile ka siin määratleda ära põhiline termin, millele viitame läbi terve artikli ning mis kindlustab, et oleme kõik samal lainel. Selles postituses on selleks meiliturundus.

Meiliturundus on…

kõik meetodid võimendamaks e-kirjade kiirust ja mugavust tähtsate teadete, uuenduste, vihjete ja reklaamide edastamiseks nendele e-kirjade saajatele, kes on selliste e-kirjade saamise ise valinud.

Kahjuks on palju spämmijaid meiliturundust kuritarvitanud ning selle tulemusena on tänapäeval palju keerulisem inimesteni jõuda, rääkimata siis juba nende ärgitamisest e-kirjadele vastama või mingitmoodi tegutsema.

Positiivsema poole pealt on meilikliendid teinud ka ise tööd spämmi äratundmiseks ja blokeerimiseks ning seetõttu on ka turundajad keskendunud oma lähenemiste loomingulisematele viisidele, et siiski oma e-kiri saajateni viia… ning seda isegi seda ise soovinud saajate puhul.

Aga heidame korraks ühe pilgu sellele, kuidas sinu äri saaks efektiivse meiliturundus kampaania kokku panna, kasutades selleks 10-t lihtsat sammu.

Lihtsad sammud eduka meiliturunduseni

mailing2

Ehk on põhjuseks ka see halb maik, mis paljudel inimestel rämpsmeilide suhtes on tekkinud – igatahes ei ole meiliturundus saanud samaväärset tähelepanu, kui teised veebiturunduse strateegiad viimaste aastate jooksul. Palju tõenäolisemalt saad sa igalt poolt pigem nõuandeid otsimootoritele optimeerimise või linkide moodustamise kohta kui meiliturunduse strateegiatest.

Kuigi me leiame, et ka need teised strateegiad on sinu veebikohaloleku kasvatamise ja veebilehe kaudu äri tegemise jaoks äärmiselt tähtsad, ei ole need strateegiad siiski mitte nii efektiivsed oma juba olemasolevate klientide vääriliseks kohtlemiseks.

Aitamaks sind saada enda kasutusse kõiki efektiivse meilikampaania eeliseid, oleme koostanud alljärgneva nimekirja lihtsatest ja kerge vaevaga teostatavatest sammudest, et anda sulle kätte hea algus.

Meiliturunduse sammud

10 sammu eduks

mailing41. Vali välja meiliturunduse teenuse pakkuja. Parim, mida me siinkohal saaksime sulle soovitada, on teha ära eelnev kodutöö, suhelda erinevate teenusepakkujatega ja proovida nendega koostööd teha. Ning seejärel valida välja üks, kellega sul nö. „klikib“ kõige paremini. Siiski me seda sulle ei soovita, sest teame, tõenäoliselt ei ole sa valmis kulutama aega või raha, mida selline lähenemine nõuab. Seega – et teha asja lihtsamaks – soovitame me sinu meiliturunduse vajaduste toetamiseks pigem mõnda alljärgnevatest teenusepakkujatest:

AWeber

MailChimp

Constant Contact

Lisaks ülimale kulude kokkuhoiule lihtsa meilisaatmisega – versus printides välja tuhandeid flaiereid ja kaasates inimtööjõudu nende levitamiseks – on see ka kordi efektiivsem reklaami jõudmises sinu sihtgrupini. Kõik loevad saabunud meile, aga mitte kõik ei vaata flaierit. Meilidega jõuad sa tuhandete klientideni, seda 24 tundi ööpäevas ja 7 päeva nädalas ning saavutad sellega oma klientidega intiimse üks-ühele kommunikatsiooni. Flaierid jõuavad kõige tõenäolisemalt prügikasti.

2. Puhasta oma olemasolev andmebaas.

mailing6

Kui sul on juba mõnda aega olnud üleval veebileht, siis tõenäoliselt on sul juba kogunenud üsna korralik andmebaas või kontaktide nimekiri, mis on tulnud sinu veebilehelt või varasematest müügipüüdlustest. Ära tee viga nende kontaktide kustutamisega. Selle asemel kuluta rohkem aega selle andmebaasi puhastamiseks – kustuta ainult vananenud informatsioon ja paranda olemasolev. Mõned head tööriistad sinu kontaktide uuendamiseks ja nende meiliaadresside õigsuse konrollimiseks on:

Jigsaw (aka Data.com)

•D&B

StrikeIron

3. Ürita saada inimesi oma e-kirju tellima.

mailing5

Mida rohkem püüad sa e-kirju saata nendele inimestele, kes algselt ei ole juba end sinu meilisaajaks registreerunud, seda rohkem probleeme saab sul olema ka püüdlustega nende hilisema tellijaks saamisega või üleüldse oma e-kirjade toimetamisega nendeni. Seega on parim viis saata oma meilikampaaniaid oma tellijatest meilisaajatele. Siin on mõned loomingulised viisid selleks, et saada inimesi tellima sinu tulevasi e-kirju:

•Paiguta lihtne uudiskirja tellimise vorm igale oma veebilehe asjakohasele alalehele

•Lisa link oma e-kirja signatuurile, et oma meilisaajatele e-kirjade tellimise võimalusest pidevalt meede tuletada.

•Lisa tellimise väli oma tagasisidevormidele

•Lisa tellimise link klientidele saadetavatele tellimuste kinnitustele ja kliendiküsitlustele.

4. Hoia oma kontaktid organiseerituna.

Üks tavalisemad elemente, millest meiliturunduse juures mööda vaadatakse, on kontaktide nimekirja sorteerimine. Kui sul ei õnnestu oma meilikontakte korralikuks nimekirjaks sorteerida, siis üsna kindlasti on tulemuseks madalam e-kirjade läbiklikkimise ja vastamise määr. Siin on mõned tavalisemad kategooriad, mille järgi oma nimekirja sorteerida:

•Asukoht

•Tegevusala

•Allikas, päritolu

5. Määra kindlaks oma meilikampaania eesmärk.mailiturundus andmebaas

Palun ära ole nagu enamus firmasid, kes lihtsalt saadavad välja e-kirju segapudruga firma uudistest, uuendustest, vihjetest ja reklaamidest. Selle asemel pühenda veidi aega koos oma turundus- ja müügimeeskonnaga, et selgitada välja iga e-kirja eesmärk ning siis juba selle alusel koostada sobiva disaini ja tekstiga e-kiri korralikult sorteeritud nimekirjale. Et saada oma loomingulisuse mahlad voolama, siis siin on sulle mõned tavapärasemad meilikampaaniate eesmärgid, mida ka sina võiksid arvesse võtta:

•Esita meilisaajale juba saadetust rohkem informatsiooni

•Reklaami teatud toodet või teenust, et tekitada korduvaid oste juba olemasolevate klientide poolt

•Juhi veebiliiklus uuele alalehele või artiklile oma veebilehel

6. Ära disainiga üle pinguta 

Nagu ka paljude muude asjadega turunduses, on ka lihtsam disain efektiivsem, kui arvata võiks. Seega hoia oma e-kirja disain väga lihtsana, järgides selleks mõningaid allpooltoodud soovitusi, mis meie kogemuse kohaselt on mõjusad:

•Kasuta rohkem teksti kui pilte (soovitavalt 80% teksti, 20% pilte)

•Hõlma e-kirja üks otsene kutse kliendile tegutsemiseks, aga esitle seda nii tekstilingina kui ka lihtsamal graafilisel kujul

•Kasuta disainielemente selleks, et saada meilisaajaid keskenduma e-kirja kõige tähtsamatele osadele.

Allpool on näide mudelist, mille me oleme leidnud olevat efektiivne paljude eri tüüpi e-kirjade jaoks. See juures pööra tähelepanu sellele, et pealkirjad, sisu ja kutse tegutsemisele kaaluksid üles esteetilisi elemente (nagu näiteks pildid).

Mailiturundus sisukirjutamine7. Investeeri suurepärasesse teksti.

Kui siin on üks asi, millele ekstra aega ja raha kulutada, siis on see just oma e-kirja ilus ja loetav tekst. Kui sa ei ole ise tugev kirjutaja, siis palka selleks efektiivse teksti kirjutamise kogemusega spetsiaist. Kui sa pigem siiski prooviks ise, siis telli kõigepealt mõne tipptegija uudiskiri, et õppida nendelt, kes teevad seda parimal viisil. Siin on mõned meie soovitatud valikutest:

•Chris Brogan

•Copyblogger

•SEOMoz

8. Keskendu e-kirja teemareale.

Nagu ka suurepärane tekst, on eduka meilikampaania üks tähtsamaid elemente teemarida, mida otsustad oma e-kirjas kasutada. Kui see element juhtub olema nõrk, siis võid kindel olla, et sinu e-kirja ei vaata kunagi või filtreeritakse see rämpsposti kausta automaatselt. Kõrgema e-kirjade avamise määra tootmiseks oleme leidnud teemarea koostamiseks alljärgnevad vihjed:

•Väldi tüüpilisi rämpsposti sõnu nagu “garantii“, “tasuta”, “helista kohe“, “kiire” ja “telli nüüd”

•Hoia teemarea tekst alla 50 tähemärgi (k.a. tühikud)

•Kirjuta teemarea teksti sisse ka oma firma või brändi nimi

•Tee teemarea tekstist meeldejääv, naljakas, intrigeeriv ja/või tegutsemapanev

9. Seadista jälgimine.

Enne ükskõik millise meilikampaania väljasaatmist on väga tähtis, et seadistad korraliku jälgimise. Võime hinnata iga meilikampaania efektiivsust on elementaarne oma investeeringute tagasiteenimise maksimeerimisel. Selleks peaksid läbi oma meiliteenuse pakkuja ja veebilehe analüüsimise tööriistade (nt. Google Analytics) jälgima mõningad mõõte:

•E-kirjade kättesaamise määr (määr, millises hulgas sinu kontaktid ka tegelikult sinu e-kirja kätte on saanud)mailitundus-andmebaas

•E-kirjade avamise määr (määr, millises hulgas sinu kontaktid tegelikult sinu e-kirja on avanud/vaadanud)

•E-kirjade läbiklikkimise määr (määr, millises hulgas sinu kontaktid klikkisid sinu e-kirjas olevatele linkidele/tegutsesid teates märgitud kutse peale)

•E-kirjade konverteerimise määr (määr, millises hulgas sinu kontaktidest saavad kliendid/ nö. potensiaalsed kliendid, kes suunduvad peale e-kirja saamist sinu veebilehele).

10. Testi ja täiusta. Me võime sulle anda kõik maailma nõuanded, aga parimad tulemused sõltuvad siiski nendest kombinatsioonidest, mis töötavad parimal viisil just sinu firma jaoks. Ning ainus viis need optimaalsed disaini-, teksti jne. kombinatsioonid enda jaoks välja selgitada, on lihtsalt erinevaid kombinatsioone proovida. Mõned peamised elemendid, mida peaksid alati püüdma jälgida, testida ja täiustada, on:

•Teemaread

•Kasutatava teksti stiil, toon ja kontekst

•Teksti fondi suurus, värvid ja vorming

•Kutsed tegutsemisele

Meiliturundusega oma äri kasvatamine

Liiga tihti kuuleme me firmadelt, et paljud potensiaalsed kliendid, mida e-kirjad on tootnud, ei „teostunud“. Peale mõningat uurimist oleme me tavaliselt leidnud, et need „mitteteostunud“ on siiski potensiaalsed kliendid, kes lihtsalt ei ole veel valmis ostu sooritama.

Siiski ära mata neid potensiaalseid kliente veel maha, nagu seda paljud firmad teevad. Selle asemel kasuta targa meilikampaania eeliseid selleks, et neid potensiaalseid kliente hellitada ning neid oma müügilehtrisse tõmmata. Proovi kasutada neid selleks, et luua lisatulu ka oma olemasolevate kliendikontaktidega.

Oleme siin välja toonud näited, kuidas oma meilikampaania 10 lihtsa sammuga liikuma saada. Ainuke vabandus, mis sul praeguseks hetkeks veel võib olla, on see, et sul lihtsalt ei ole nende sammude teostamiseks aega. Kui selles ongi asi, siis meie oleme siin selleks, et sind aidata.

Uudised

Uued andmebaasid: 31.02.15 @ 12:31 . Kampaaniate jaoks saadaval uued äriklientide andmebaasid.
SMS turundus: 29.09.14 @ 18:53 . Nüüdsest pakkume kah sms kampaaniate läbiviimist. 13,000 otse kontakti!
Uued andmebaasid: 28.05.14 @ 23:14 EST. Kasvatasime oma andmebaaside mahtu kuni 150,000 tuhandeni!

Meie partnerid